Everybody loves the circus

Igår var den stora kvällen, först Cirkus Cirkör och sen skulle vi ut å äta. Föreställningen var helt fenomenal. Artisterna eller vad man ska kalla dem var otroligt begåvade. Flera gånger satt jag och höll andan och bara gapade, och jag ser verkligen ut som en fisk när jag gapar å stirrar, quip quip... Det var roligt också, jag skrattade flera gånger. Så himla mysigt att under två timmar bara få sitta hänförd och uppslukad som ett litet barn av föreställningen. Magiskt. I pausen gick vi upp i foajén och hittade ett bord med vårt namn på och två glas vin och snax, sweet. Bra jobbat Sessan att förbeställa.


             


20 över nio var föreställningen slut och vi hade bord halv 10 på Sahara. Vi var inte piggast i världen när vi kom dit och vi blev inte piggare efter lite vin heller. Vi borde insett att en aktivitet hade varit enough. När vi efter 50 minuter knappt fått i oss någonting kom servitrisen farm till vårt bord. Ni ser väldigt trötta ut, vill ni ha resten av maten med er hem? Båda svarade i monoton kör; JA tack!

Så det var det. Hem med kvart över elva tåget med stor matlåda under armen. Slocknade ca 20 sekunder efter att vi lagt oss i sängen. Men det var trots allt en helt underbar kväll.

Idag har vi varit på simmis och badat. Lovis dök till stången och plockade upp leksaker från bordet under vattnet. Hon är nu totalt orädd för vatten. På gott och ont antar jag. Om hon aldrig gått på babysim kanske hon hade spanat på en pool med viss tveksamhet i blicken. Nu kommer hon antagligen springa, eller rumphasa, fram till kanten och dyka i...

Nu ska jag äta choklad och dricka vin och försöka få tag på min kära vän Hanna som fyller år idag. Grattis hjärtat, saknar dig så massa massa mycket.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback