BBB - Bad Baddräkts Body

Har bestämt mig för att jag i år ska inta beachen i en baddräkt istället för i en bikini eftersom min ap-mage ("after preggo", inte som i apa. En apas mage är bra mycket finare än min) inte är redo för att möta omvärlden, eller det är kanske snarare omvärlden som inte är redo för att möta ap-magen. Så en baddräkt skulle inhandlas, ett projekt som visade sig svårare än vad jag trott. En sexig Gina Tricot baddräkt med ringar var inte aktuellt, men inte heller en speedo från Inter Sport. Var hittar man mitt-emellan-baddräkterna? Jag scannade H&M, Vila och Stadium, På Stadium hade de två som såg helt okej ut, de var skurna som en bikini i ryggen och var snyggt urringade. MEN när de kom på mig så såg jag att det fanns "urringning" på sidorna där midjan läckert, solbränd skulle kika fram. Detta klarade inte min mage att hantera, den såg istället "hålen" som det perfekta stället att välla ut och visa upp sig på. Där föll liksom hela poängen. Måste se om jag kan hitta en bild så att ni fattar. 

Pilarna visar var urringningen är.
Tillslut hittade jag en på Åhléns som jag tyckte var enkel och snygg, köpte den. Gustaf har godkännt. Men fasen det är ändå så att man ser hur det bullar ur på sidorna. Är det bättre att det får bulla fritt än att det syns att jag försöker dölja det!? Har hittat en till nu, på nätet.

Så ser den ut.
Den jag köpte på Åhlens är samma modell fast i svart och så har den ett silver spänne framtill och så halterneck. Var tvungen att köpa storlek 40... inte så uppiggande. Nu måste denna efter-gravida kropp bort. I nästa vecka ska jag gå på Friskis, kanske finns det med barnpassning. Fast frågan är om de har en amma närvarande...

Nu är det snart dags för mitt första styrelsemöte. Jag har blivit invald i vår bostadsrättsförenings styrelse. Som SEKRETERARE... vojne vojne... Man får i alla fall tårta och kaffe.
Fortsättning följer...


Kommentarer
Postat av: Lisa

haha! jag förstår precis hur du menar. men hur länge får man skylla det på post-graviditet? min lille bebis är 6 månader nu...

2008-05-26 @ 16:34:47
Postat av: Fia

Hej min vän
kolla in denna sidan, mycket snygga dräkter heta mammor kan simma omkring i. http://store.americanapparel.eu/women-swimwear.html

2008-06-01 @ 13:07:08
Postat av: Veronica

BAD UPDATING!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback