Gggrrriiiiiaaaaaa!!!! och chokladbollar

Lovis har nu lärt sig att hantera sin röst. Eller nej det var fel formulerat, hon har lärt sig att hon HAR en röst och att hon kan ge ifrån sig ljud. Vojne vojne vilka ljud det är sen. Gälla utdragna skik som får glaset i fönsterna att vibrera. Självklart var jag å Gustaf tvugna att busa massvis med henne då och kittla henne så att hon kiknade av "nästanskratt" (hennes skratt är itne helt färdigt än så det är mer som ngt fnissliknande ljud från magen) Sen var vi tvugna att bada henne för att försöka lugna er henne inför matning å läggning. Det var inte helt lätt, hon var ganska uppe i varv, typ som omhon var hög på socker. Men nu ligger hon i sängen med kaninen och sidensjalen och somnat förhoppningsvis snart.

Är ni sugna på choklad? Dum fråga KLART ni e. Här kommer världens bästa chokladbollsrecept á la Sessan.

100g smör
1,5-2 msk kakao
4 msk socker
3 dl havregryn
1 msk vatten
2-3 msk vispgrädde (beroende på hur kladdtålig man är)

Kör allt i matberedare så att det blir en jämn kladdig smet. Det är lite svårt att forma dem till runda bollar eftersom smeten är lite kladdig, men det är skit samma. Smacka ut smeten i kladdiga högar på en tallrik och ös över pärlsocker. In med dem i kylskåpet (höll på att skriva ugnen... DÅ hade det blivit kladdigt) och vänta ca 30 min. Sätt sen i dig HELA fatet och chokladsuget är booorta och du är nöjd å glá. Jag är i alla fall nöjd å glad nu efter just en sån omgång.

image52

All som inte pallar läsa om blöjor å annat slutar läsa här.

Köpte igår Pampers Baby-dry som jag alltid köper. Kom hem, öppnade. Kände en ovanlig doft men tänkte inte så mycket på det. Skulle byta på Lovis och tar en av de nya blöjorna. Något har hänt. Det finns inte längre någon "resår" i midjebandet. HUR sätter man på en blöja på en bebis om det inte finns strech i midjan. I dont get it. Sniffade sen lite närmre blöjan och upptäcker att den är parfymerad. Så nu har jag mejlat Pampers och frågat varför de i hela fridens namn har ändrat blöjorna desutom utan att skriva ngt på paketen, jag känner mig lurad. Vi får se vad de säger. Moster Ma är min förebild vad gäller att kontakta företag när man inte är nöjd med något. Hon får alltid en massa saker som ursäkt och som tack för att hon meddelade dem. Bra!

Kommentarer
Postat av: Nisse

Har precis kommit hem från lite 17e maj firande med glada Norrmän i London (Covent garden). Har tagit några goda kalla och ditt kladd recept hade suttit som spiken i kistan!!! Sjukt sugen på negerbollar (får man skriva det?). Tyvärr bor man i ett U-land som inte fattat vad pärlsocker är ännu så blir nog ett tag till
innan man bakar nbollar.

2008-05-18 @ 00:52:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback