Titta hon snackar också, med betoning på snackar.

Den senaste veckan har Lovis satt igång att snacka massvis, det är fantastiskt kul att höra henne göra massa lustiga ljud och se hur hon kämpar med att forma munnen och tungan för att skapa olika ljud. Ibland brister hon ut i ett kvittrande som får mig att smälta, och ibland skriker hon till i fasett vilket får fönsterna att skallra. Hon är definitivt mer verbal än fysisk, liknar sin mamma såklart.

I fredags var Li & Dosse och Sofia & Lova här, vi njöt av solen på altanen som nu äntligen kan börja användas som den bör. Hela vintern gick jag med magen i luften och längtade till lattestunderna med andra mammor å bebisar på altanen med solen gassande i ansiktet. Det blir VARMT där ute när solen står på och det inte blåser, mmmm we like. Jag bäddade på altangolvet med täclken så att bebbarna skulle kunna vara med oss och satte upp solskydd. Värsta shyssta sommardagen hade vi.

I kväll har vår förening städdag, det passar oss utmärk eftersom våra buskar behöver trimmas och jag har köpt plantor som ska ner i jorden. Då kan vi låna sekatörer och spadar och få fint runt vår altan och få dricka vin efteråt. Jag har köpt klättervildvin som ska ge oss lite insynsskydd.

Nu kommer Li, Dosse och Alexander snart hit, vi ska till Sickla och köpa parasoll.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback