Snö, ohhh jag älskar det

Nu är det banne mig snö här i Stockholm. Jag har nog inte sett så mycket snö sen jag var i Badgastain 95 eller nått. I'm loving it. Igår packade vi ner Lovis i nya overallen, på med mössa och vantar. Ner i pälsklädd pulka och ut i vinterlandet. Så himla mysigt. Lovis såg ganska förvånad ut; för det första, vad hände med vagnens hjul? Och för det andra varför är allt vitt och tyst? Men hon gillade det såklart, kanske inte riktigt lika mycket som mamman och pappan men nästan...
Nu på morgonen snöar det fortfarande :) barnet i mig är så lyckligt nu. Så hör jag på radion att folk tycker att snöovädret och kaoset är förskräckligt jobbigt. De kan inte ta sig till jobbet, bussarna är sena, tågen går inte. Tycker synd om dem, alla har ju inte min lyx att vara hemma och mysa i snön och sen dricka kaffe och äta bullar med bästisarna och låta värmeljusen lysa upp i det snögråa ljuset.
Klockan är nio, jag måste äta frukost nu, Lovis sover och sen ska vi ut och leka. Hoppas att vinden avtar lite.
Nu har klockan redan blivit elva, shit vad tiden flyger. Lovis vaknade nyss och det snöar fortfarande. Vi ska packa ner oss i varma kläder nu och gå hem till Ylva och Ida.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback